وبسایت تخصصی مشاوره بانوان

اولین سامانه مرجع پرسش و پاسخ و مشاوره بانوان

وبسایت تخصصی مشاوره بانوان

اولین سامانه مرجع پرسش و پاسخ و مشاوره بانوان

تنبلی تخمدان

پنجشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۱۱ ق.ظ

Q - من 26 سالمه و دو سال هست که ازدواج کردم از 5 سال پیش پریودهای نامنظم داشتم که با آزمایش معلوم شد مشکل خاصی ندارم و با مصرف قرص به طور منظم پریود می شدم بعد از ازدواج نیز با قرص پیش گیری می کردم تقریبا 6 ماه پیش قرص رو قطع کردم و برای پیشگیری از کاندوم استفاده می کنم ولی دوباره پریودم نامنظم شد که دکتر با آزمایش و سونوگرافی گفت دچار تنبلی تخمدان pco شدم و قرص پروموکریپتین و dupbaston بهم تجویز کرد و دکتر بهم گفت دیگه پیشگیری نکنم تا درمان شم و تاکید زیادی برای باردار شدن داشت. ولی من و همسرم فعلا دانشجو هستیم و تا یکسال دیگر شرایط بچه دار شدن را نداریم. آیا من می توانم همچنان در حال درمان pco پیشگیری کنم ؟ ایا با وجود پیشگیری امکان بارداری بعد از یک سال برآیم هست؟ لطفا در مورد پیشگیری و چگونگی درمان pco راهنماییم کنید. من از طرفی نگران هستم و از طرفی شرایط بچه رو ندارم.

A - بله با توجه به اینکه آزمایشات شما نرمال است میتوانید با مصرف قرص های جلوگیری مثل مارولین یا روکین میتوانید هم برای تنظیم پریود و هم پیشگیری استفاده نمایید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۱۹
پرهام بختیاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی