وبسایت تخصصی مشاوره بانوان

اولین سامانه مرجع پرسش و پاسخ و مشاوره بانوان

وبسایت تخصصی مشاوره بانوان

اولین سامانه مرجع پرسش و پاسخ و مشاوره بانوان

حاملگی خارج از رحم

پنجشنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۱۴ ق.ظ

Q - سلام دکتر من 35 سالم هست بارداری خارج رحمی (کورنه راست) شدم با دو بار آمپول متوتروکسات درمان شدم. بعد از شش ماه جلوگیری مجدد قصد باردار شدن دارم عکس رنگی در تاریخ 7 بهمن 95 گرفتم که نشان داد لوله سمت راستم بسته است آیا درمان دارد یا خیر اگر درمان شوم احتمال مجدد خارج رحمی هست یا خیر؟
ضمنا بنده تیروئید کامل برداشتم و در سینه ام توده هست که هر شش ماه اندازه اش سنجیده میشود و در زمان قبل از خارج رحمی که آمپول به مدت سه ماه بابت تحریک شدن تخمک استفاده کردم یک توده جدید در سینه بوجود آمد ولی خوش خیم بود که بعد از درمان خارج رحمی توده نیز ازبین رفت.
لطفا بنده را راهنمایی فرمایید با تشکر.

A - اگر مشکل لوله دارید بهتر است حتما قبل از بارداری لاپاروسکوپی انجام دهید تا لوله باز و چسبندگی احتمالی برطرف شود احتمال حاملگی خارج از رحم مجدد برای شما وجود دارد. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۱۹
پرهام بختیاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی